Coromandel - Reisverslag uit Tairua, Nieuw Zeeland van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu Coromandel - Reisverslag uit Tairua, Nieuw Zeeland van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

Coromandel

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

10 November 2010 | Nieuw Zeeland, Tairua

Maandag ben ik vanuit de Bay of Islands via de westkust terug naar het zuiden gereden. Een prachtige route waaraan ook de grootste Kauri boom van Nieuw-Zeeland te vinden is. Deze is 50 meter hoog en heeft een omtrek van ruim 8 meter.

's Middags aangekomen in Kumeu, een plaatsje net boven Auckland. Wederom een schitterende locatie met een geweldige ontvangst. Eigenlijk jammer dat dit maar voor een nacht was.

Dinsdag ben ik vanuit Kumeu doorgereden via Auckland naar Tairua, wat gelegen is in het bergachtige Coromandel schiereiland. De accomodatie waar ik hier verblijf ligt halverwege een heuvel wat mooie vergezichten met zich meebrengt.

Op woensdag ben ik meegeweest met een dagwandeling met Kiwi Dundee. De gids van de dag was Doug, Mr Kiwi Dundee zelf. Deze man wordt door alle Nieuw-Zeelanders gezien als de beste gids voor alle natuurtrips. En dat is wel gebleken. Deze man wist echt alles over wat er te zien en te beleven was. Wij zijn eerst met hem in een oude goudmijn geweest. Als tweede zijn we naar een aantal verlaten stranden geweest. Na de lunch stond er een bezoek gepland aan een oud Maori fort en de middag werd afgesloten aan hot water beach. Dit laatste was echt bizar. Midden op het strand wordt het zeewater en het zand op een 3-tal plaatsen ineens warm. En niet een beetje warm, wanneer je hier een paar seconden instaat verbrand je je voetzolen. Allerlei mensen graven hier kuilen in de grond om hier vervolgens een warm bad te nemen (wel aangevuld met wat koud water). Deze dagtocht was echt de moeite waard en heeft een hoop foto's opgeleverd.

Helaas is mijn fotocamera zo modern met allerlei snufjes dat het niet mogelijk is om foto' op deze pagina te zetten zonder uitgebreide software dus deze houden jullie tegoed.

Morgen gaat de reis weer verder naar het zuiden, naar Rotorua.

• 10 November 2010 - 09:26

Geert:

Hoi Martijn,

Bij gebrek aan jouw foto's maar goochelen krijgen we toch een beeld van jouw omgeving.

prachtig.
    hier ook kuilen met (koud) water, sinds jij weg bent is het nu echt herfst.

tot horens
    Ria & Geert

• 11 November 2010 - 08:19

Erik En Jolanda:

Volgens mij verveel jij je geen moment.
    Veel indrukken in een mooi land.
    Hier wordt het vandaag heel slecht weer veel regen en storm.
    Dat kun jij je natuurlijk niet voorstellen als je al zoveel dagen geen rgen hebt gezien.
    Geniet er maar van.
    Groetjes van ons allemaal.

Erik, Jolanda, Nick, Gina en Thijs

• 11 November 2010 - 10:17

Jeroen:

De foto's houden we dan maar te goed, ben wel benieuwd of je nog genoeg geheugen hebt voor je fotocamara :-). Blijf genieten!!