Dunedin en Twizel - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu Dunedin en Twizel - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

Dunedin en Twizel

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

03 December 2010 | Nieuw Zeeland, Twizel

Woensdag heb ik besteed aan het spotten van dieren in het wild. Dat heb ik gedaan vanuit Portobello, wat even ten oosten van Dunedin ligt.

Als eerste ben ik naar de Royal Albatros watch geweest. Volgens veel beschrijvingen is hier een enorme kolonie van Albatrossen te vinden. Dat viel tocht enigszins tegen. Er waren er welgeteld 4 te zien en die zaten ook nog op redelijke afstand op een nest. Er werd wel bijverteld dat op een eiland even buiten de kust wel een grote kolonie te vinden was, maar daar heb je dan weinig aan.

Vervolgens heb ik nog enkele verlaten strandjes bezocht. Dat was wel leuk want daar waren gewoon op het stand enkele zeeleeuwen te vinden.

Donderdag vanuit Portobello doorgereist naar Twizel, aan de voet van Mount Cooke. Onderweg nog een bezoek gebracht aan Moerbaki, waar op het strand een flink aantal bolvormige rotsen te vinden zijn. Deze zijn zo'n 60 miljoen jaar oud.

Nu ben ik in Twizel, net als Ohakune op het Noordereiland een redelijk verlaten skidorp. Erg rustig maar wel mooi met de bergen als omgeving.

Later vandaag begin ik aan mijn laatste etappe per auto naar Christchurch.


  • 02 December 2010 - 23:32

    Carla:

    Hoi Martijn,

    Wat heerlijk om al die verhalen te lezen. Zoals je weet ben ik een echte huismus, maar als ik dit allemaal lees, denk ik wouw dit moet ik ook zien. Dus kom maar op met die foto's.
    Geniet nog even van je laatste dagen daar, wij genieten hier volop van de Sintsfeer. Ik ga je zien. Groet,
    Carla
    ps. Oh ja een truitje en deken extra thuis zal niet verkeerd zijn denk ik.

  • 03 December 2010 - 09:39

    Ria & Geert:

    Hoi Martijn,

    Je mag de rest van december wel vrij nemen om bij te komen.
    Wat een indrukken, waat een feest

    Geniet er nog lekker van voordat je....
    ja helaas het einde komt zelfs voor jou in zicht.

    Groet & tot ziens.

  • 03 December 2010 - 18:19

    Lotte:

    Lieve oome Martijn hoe gaat hat met u. Met mij gaat het goed. Heeft u een goeden reis ge hat. Ik hoop dat u een goeden reis trueg krijgt. tot mandag!!!!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Twizel

Rondreis Nieuw-Zeeland

Recente Reisverslagen:

04 December 2010

Christchurch

03 December 2010

Dunedin en Twizel

01 December 2010

The Catlins

28 November 2010

Milford Sound

26 November 2010

Wanaka en Queenstown
Martijn

Actief sinds 03 Okt. 2010
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 29874

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 15 September 2016

Rondreis China

22 Augustus 2015 - 13 September 2015

Rondreis Indonesië - Sumatra, Java & Bali

24 Augustus 2014 - 13 September 2014

Rondreis Brazilië

25 Augustus 2013 - 18 September 2013

Rondreis Canada

01 November 2012 - 02 December 2012

Rondreis Australië

31 Oktober 2010 - 06 December 2010

Rondreis Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: