Dunedin en Twizel - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu Dunedin en Twizel - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

Dunedin en Twizel

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

03 December 2010 | Nieuw Zeeland, Twizel

Woensdag heb ik besteed aan het spotten van dieren in het wild. Dat heb ik gedaan vanuit Portobello, wat even ten oosten van Dunedin ligt.

Als eerste ben ik naar de Royal Albatros watch geweest. Volgens veel beschrijvingen is hier een enorme kolonie van Albatrossen te vinden. Dat viel tocht enigszins tegen. Er waren er welgeteld 4 te zien en die zaten ook nog op redelijke afstand op een nest. Er werd wel bijverteld dat op een eiland even buiten de kust wel een grote kolonie te vinden was, maar daar heb je dan weinig aan.

Vervolgens heb ik nog enkele verlaten strandjes bezocht. Dat was wel leuk want daar waren gewoon op het stand enkele zeeleeuwen te vinden.

Donderdag vanuit Portobello doorgereist naar Twizel, aan de voet van Mount Cooke. Onderweg nog een bezoek gebracht aan Moerbaki, waar op het strand een flink aantal bolvormige rotsen te vinden zijn. Deze zijn zo'n 60 miljoen jaar oud.

Nu ben ik in Twizel, net als Ohakune op het Noordereiland een redelijk verlaten skidorp. Erg rustig maar wel mooi met de bergen als omgeving.

Later vandaag begin ik aan mijn laatste etappe per auto naar Christchurch.

• 02 December 2010 - 23:32

Carla:

Hoi Martijn,

Wat heerlijk om al die verhalen te lezen. Zoals je weet ben ik een echte huismus, maar als ik dit allemaal lees, denk ik wouw dit moet ik ook zien. Dus kom maar op met die foto's.
    Geniet nog even van je laatste dagen daar, wij genieten hier volop van de Sintsfeer. Ik ga je zien. Groet,
    Carla
    ps. Oh ja een truitje en deken extra thuis zal niet verkeerd zijn denk ik.

• 03 December 2010 - 09:39

Ria & Geert:

Hoi Martijn,

Je mag de rest van december wel vrij nemen om bij te komen.
    Wat een indrukken, waat een feest

Geniet er nog lekker van voordat je....
    ja helaas het einde komt zelfs voor jou in zicht.

Groet & tot ziens.

• 03 December 2010 - 18:19

Lotte:

Lieve oome Martijn hoe gaat hat met u. Met mij gaat het goed. Heeft u een goeden reis ge hat. Ik hoop dat u een goeden reis trueg krijgt. tot mandag!!!!!!!!!!!!!!!!