The Catlins - Reisverslag uit Owaka, Nieuw Zeeland van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu The Catlins - Reisverslag uit Owaka, Nieuw Zeeland van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

The Catlins

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

01 December 2010 | Nieuw Zeeland, Owaka

Maandag verder gegaan vanuit Te Anau richting Owaka, in het zuidoosten. Ik heb hierbij gekozen voor de alternatieve route (wel iets langer maar leuker) welke langs de zuidkust voerde met mooie uitzichten over de zee.

De boerderij waar ik verbleef lag werkelijk overal ver van verwijderd. De reden daarom bleek net voor het diner toen de eigenaar de gasten van die avond meenam voor een tour over zijn land. De familie bezit namelijk zo'n slordige 2000 hectare land waar duizenden en duizenden schapen grazen. Het uitstapje eindigde hoog op een klif, 200 meter boven de oceaan. Op deze klif zijn delen van de film Narnia opgenomen, erg spectaculair.

Op dinsdag heb ik enkele bezienswaardigheden in de buurt bezocht (nou in de buurt, ik heb die dag zo'n 300 kilometer gereden om een 3 tal plekken te bezoeken, maar afstanden zijn hier relatief).

Nu ben ik in Dunedin, een stad met een hoop Schotse invloeden. Later ga ik door naar het Otago schiereiland naast Dunedin, waar ik verblijf. Hier hoop ik albatrossen en zeeleeuwen te kunnen spotten.