The Catlins - Reisverslag uit Owaka, Nieuw Zeeland van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu The Catlins - Reisverslag uit Owaka, Nieuw Zeeland van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

The Catlins

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

01 December 2010 | Nieuw Zeeland, Owaka

Maandag verder gegaan vanuit Te Anau richting Owaka, in het zuidoosten. Ik heb hierbij gekozen voor de alternatieve route (wel iets langer maar leuker) welke langs de zuidkust voerde met mooie uitzichten over de zee.

De boerderij waar ik verbleef lag werkelijk overal ver van verwijderd. De reden daarom bleek net voor het diner toen de eigenaar de gasten van die avond meenam voor een tour over zijn land. De familie bezit namelijk zo'n slordige 2000 hectare land waar duizenden en duizenden schapen grazen. Het uitstapje eindigde hoog op een klif, 200 meter boven de oceaan. Op deze klif zijn delen van de film Narnia opgenomen, erg spectaculair.

Op dinsdag heb ik enkele bezienswaardigheden in de buurt bezocht (nou in de buurt, ik heb die dag zo'n 300 kilometer gereden om een 3 tal plekken te bezoeken, maar afstanden zijn hier relatief).

Nu ben ik in Dunedin, een stad met een hoop Schotse invloeden. Later ga ik door naar het Otago schiereiland naast Dunedin, waar ik verblijf. Hier hoop ik albatrossen en zeeleeuwen te kunnen spotten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Owaka

Rondreis Nieuw-Zeeland

Recente Reisverslagen:

04 December 2010

Christchurch

03 December 2010

Dunedin en Twizel

01 December 2010

The Catlins

28 November 2010

Milford Sound

26 November 2010

Wanaka en Queenstown
Martijn

Actief sinds 03 Okt. 2010
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 29886

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 15 September 2016

Rondreis China

22 Augustus 2015 - 13 September 2015

Rondreis Indonesië - Sumatra, Java & Bali

24 Augustus 2014 - 13 September 2014

Rondreis Brazilië

25 Augustus 2013 - 18 September 2013

Rondreis Canada

01 November 2012 - 02 December 2012

Rondreis Australië

31 Oktober 2010 - 06 December 2010

Rondreis Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: