Milford Sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu Milford Sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

Milford Sound

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

28 November 2010 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

Zojuist ben ik teruggekomen vanuit Milford Sound. En zoals beloofd door de experts, dit was echt het absolute hoogtepunt van mijn reis tot nu toe. De autorit erheen was al geweldig.

's Middags aan boord gegaan voor een rondvaart door de Sounds. Je komt echt ogen te kort, zoveel is er te zien. Fjordwanden van meer dan een kilometer hoog en enorm veel watervallen (ook al was het hier weer schitterend weer, het wil maar niet stoppen). Alles was er zo groen en rustig. Later is de boot voor anker gegaan voor de nacht. Hier was er ook de mogelijkheid om te gaan kayakken.

's Avonds was er een uitgebreid buffet aan boord. Na een korte nacht (het ontbijt was al om 07.00 uur) is de boot weer verder gevaren. Dit was zeker niet erg want er was nog zoveel te zien zoals zeehonden, zeeleeuwen, kleine pinguins en uiteraard watervallen.

Al met al een geweldige ervaring. Vandaag verder een beetje relaxen in Te Anau en morgen weer verder, via de zuidkust naar de Caitlins in het zuidoosten.

• 28 November 2010 - 09:10

Erik En Jolanda:

Wat een verhalen allemaal, ik kan niet wachten om alle foto's en filmpjes te zien.
    Bedankt voor je kaarten, maar liefst 2 in 1 week.
    Ik denk dat je qua temperatuur beter daar kan blijven.
    Het vriest hire dat het kraakt en er wordt zelfs sneeuw voorspelt.
    Dat wordt glijden op m'n krukken naar het werk.
    Geniet nog van de warmte.

Groetjes Erik, Jolanda, Nick Gina en Thijs.

• 29 November 2010 - 20:06

Sjaak:

Martijn,

Vanavond weer eens wat van je leuke verhalen gelezen; wat heb jij al een hoop gezien en meegemaakt! Geniet er nog maar even van alvorens je weer naar ons koude kikkerland (inmiddels bedekt met een laagje sneeuw) terug zal keren.

• 01 December 2010 - 07:02

Erik En Jolanda:

Jij draait inmiddels je hand niet meer om voor een slordige honderden kilometers.
    Leuk hoor al die verhalen, zo reizen we toch een beetje mee.
    Tot maandag (wel vroeg hoor)

Erik, Jolanda, Nick, Gina en Thijs