Bay of Islands - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu Bay of Islands - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

Bay of Islands

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

07 November 2010 | Nieuw Zeeland, Kerikeri

Agelopen vrijdag heb ik in de ochtend mijn huurauto opgehaald. Het voor het eerst links rijden went redelijk snel. Maar zeker voor het vinden van de juiste wegen is een GPS-systeem geen overbodige luxe.

De eerste autoreis heeft mij in de middag in KeriKeri gebracht, in de Bay of Islands. Een werkelijk prachtige locatie in een geweldige omgeving, groen en heuvelachtig. De eigenaar van de Heron Hill B&B is zelf chefkok en dat is met het eten goed te merken. De ontvangst in deze B&B is zowiezo prima en je komt hier niets tekort.Vanaf de eettafel kijk je zo door de openslaande duren de heuvel af uit over een uitloper van de Bay of Islands.

Op zaterdag ben ik een rondrit gaan maken welke aanbevolen werd door het B&B.Een van de plaatsen die daarbij heb aangedaan is de baai waar het wrak van het Greenpeace schip de Rainbow Warrior is afgezonken nadat deze 25 jaar geleden in de haven van Auckland tot zinken was gebracht. Daana heb ik nog in de buurt van KeriKeri een waterval bezocht van goed is voor de mooie plaatjes.

Zondag heb ik een zeiltocht gemaakt door de Bay of Islands met een replica van een oude schoener, de Tucker Thompson. Ook dit leverde weer schitterende plaatjes op. Iedereen aan boord mocht meehelpen met het hijsen en strijken van de zeilen en zelfs een stukje aan het roer staan. Helaas was er niet echt veel wind dus erg hard ging het allemaal niet.

Vanavond eerst weer genieten van een heerlijke maaltijd van de chef en dan morgen de reis weer vervolgen, langs de westkust naar Kumeu net buiten Auckland.

  • 07 November 2010 - 12:29

    Maaike:

    Hoi Martijn,

    Leuk om je verhalen te lezen, ik krijg er spontaan de reiskriebels van. Je hebt het goed naar je zin volgens mij. Een hele fijne vakantie en geniet ervan!

    Groetjes Maaike

  • 07 November 2010 - 13:50

    Monique:

    Wat heb je al veel gezien in die korte tijd!
    Als ik het lees ben ik wel jaloers.
    Geniet er maar lekker van!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Kerikeri

Rondreis Nieuw-Zeeland

Recente Reisverslagen:

04 December 2010

Christchurch

03 December 2010

Dunedin en Twizel

01 December 2010

The Catlins

28 November 2010

Milford Sound

26 November 2010

Wanaka en Queenstown
Martijn

Actief sinds 03 Okt. 2010
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 29894

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 15 September 2016

Rondreis China

22 Augustus 2015 - 13 September 2015

Rondreis Indonesië - Sumatra, Java & Bali

24 Augustus 2014 - 13 September 2014

Rondreis Brazilië

25 Augustus 2013 - 18 September 2013

Rondreis Canada

01 November 2012 - 02 December 2012

Rondreis Australië

31 Oktober 2010 - 06 December 2010

Rondreis Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: