Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

Rotorua

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

12 November 2010 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Donderdag ben ik verder zuidwaarts gegaan naar een plek even buiten Rotorua. Ik verblijf hier op een hertenboerderij.

Donderdagmiddag ben ik naar de stad Rotorua gegaan. Deze stad staat bekend om de vulkanische activiteit. Eerst even een stukje gewandeld langs het meer van Rotorua met daarin prachtige zwarte zwanen.

Vervolgens heb ik een bezoek gebracht aan Governments Garden, een prachtig park met daarin allerlei gebouwen in Maori stijl en een aantal plaatsen waar de stoom uit de grond komt. In het park is ook een museum wat gevestigd is in het oude badhuis. Hier waren tentoonstellingen over het badhuis uit de 19e eeuw, de Maori cultuur en over Maori soldaten welke in de 2e wereldoorlog in Europa hebben gevochten.

Op vrijdagochtend heb ik na het ontbijt samen met Lloyd, de eigenaar van de boerderij, een rondrit over zijn land gemaakt. Daarbij hebben wij alle dieren gevoerd. Eerst de struisvogels. Deze heb ik zelf met de hand mogen voeren. Als tweede zijn wij vervolgens de herten gaan voederen. Dit geeft al met al prachtige plaatjes. Als laatste kwamen de de schapen aan de beurt. Deze hebben hier net lammetjes (het is hier tenslotte lente!) en ik ben zelfs op de foto gegaan met een lammetje van 1 week oud.

's Middags ben ik naar een vulkanisch park gegaan even ten zuiden van Rotorua. In dit park is een wandelpad van ongeveer 3,5 kilometer uitgezet waarbij je allerlei vulkanische activiteiten kunt bekijken. Dit alles keurig met een Nederlandse beschrijving erbij. Op de juiste plekken waren uitzichtpunten ingericht. Dit levert werkelijk schitterende foto's op (en filmpjes). Bij dit alles hangt de heerlijke lucht van zwavel (het ruikt erg naar rotte eieren). Overal komt er stoom uit het water waardoor je af en toe het gevoel hebt dat je behang aan het afstomen bent. Aan het einde van het wandelpad kon ik aan boord stappen van een rondvaartboot welke over het naast gelegen meer vaart. Ook dit was weer een geweldige ervaring.

Morgen reis ik weer verder via Lake Taupo naar Tongariro National Park.

• 14 November 2010 - 12:17

Fred:

He Tinus!

Vroeger reden we dit soort stukjes gewoon op de fiets!!
    Maar ja je hebt vakantie, vooruit dan maar.
    Ga genieten weet je, maar dat komt wel goed denk ik.
    Groeten van de Kappies.