Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

Auckland

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

04 November 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Woensdagavond laat 23:30 aangekomen in Nieuw-Zeeland na een prima vlucht van 9 uur. Wanneer ik dit stukje schrijf (donderdag 4 november 18:30 Nieuw-Zeelandse tijd) kan ik (voorlopig) zeggen dat ik van een jetlag niets merk.

Vandaag heb ik besteed aan het verkennen van Auckland. 's Ochtends heb ik de Sky Tower bezocht. Dit is het hoogste gebouw van Nieuw-Zeeland met 328 meter, in de vorm van een enorme injectienaald. Je wordt hier binnen 40 seconden in een glazen lift naar de 50-ste verdieping geschoten. Hierna kun je met een andere lift door naar het Sky deck (220 meter). Hier heb je echt een adembenemend uitzicht over Auckland en kun je elke kant op zo'n 80 kilometer ver kijken. Dan zie je gelijk wat een enorme oppervlakte Auckland bestrijkt. Ook hebben ze hier op een aantal plekken een glazen vloer aangebracht. En ondanks dat erbij wordt vermeld dat dit even sterk is als de rest van beton is het toch wel een gekke gewaarwording.

's Middags ben ik naar de haven gelopen, waarna ik een boottocht door de haven heb gemaakt. Dit gaf een mooie kijk op de skyline van Auckland vanaf het water. Tijdens deze boottocht ben ik ook onder de beroemde Harbour Bridge doorgevaren. Dit is de plek waar in het nieuwe jaar altijd als eerste groot vuurwerk wordt ontstoken.

In Auckland kun je ook overal vanaf bungeejumpers. Vanochtend heb ik een aantal waaghalzen zien springen vanaf de skytower ( vanaf 194 meter). Alleen al het kijken hierna doet je maag omkeren.

Morgen ga ik mijn huurauto ophalen en dan is het op naar het noorden van Nieuw-Zeeland voor 3 dagen in de Bay of Islands.

• 04 November 2010 - 20:10

Geert:

hoi Martijn,

wat een andere wereld en wat een steden.
    ik heb even gegoocheld en foto's van Auckland gezien. ik ben jaloers op je. De lift terkt mij persoonlijk minder en zeker met een volle maag, maar niet aan denken.
    Zo te lezen vervel je je nog niet.
    Tot horens en goede reis verder.