Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

02 November 2010 | Singapore, Singapore

Na een lange maar prima vlucht van 12,5 uur ben ik aangekomen in Singapore. In het vliegtuig hierheen vroeg ik mij of hoe er nu zoveel mensen kunnen wonen op zijn relatief klein stukje land. Maar vanaf het vliegveld naar de stad zag ik meteen het antwoord. Werkelijk honderden torenflats van minimaal 20 verdiepingen hoog en ze zien er allemaal uit als de bijlmerbajes. Zoals bekend is is het in Singapore warm en vochtig. Maar dit overtrof toch mijn verwachting. Wanneer je buitenkomt voelt het meteen bloedheet aan en 's avonds beslaat door de vochtingheid gewoon de lens van mijn camera. Lang leve de airco!. Buiten ruik je overal etensluchten, de ene wat beter dan de andere, maar toch. Vandaag, dinsdag 2 november ben ik er met de MRT, de singaporese metro, naar Chinatown geweest. De metro is hier echt geweldig georganiseerd en ook hier ontbreekt de airco gelukkig niet. Msar eenmaal buiten slaat de vochtige warmte meteen weer toe. Het was wel leuk om door Chinatown heen te wandelen. Allemaal nauwe straatjes met straatventers en veel eettentjes. Een aantal foto's kunnen maken (al valt dat niet mee als alles zo dicht op elkaar zit). Nu ga ik maar een hapje eten en vanavond bijtijds naar bed omdat ik morgenochten om 05:45 uur plaatselijke tijd wordt opgehaald voor mijn transfer naar het vliegveld.

OP NAAR NIEUW-ZEELAND!!

• 02 November 2010 - 19:28

Mariëlle:

Leuk om je eerste verslag te lezen! Ja ja nu is het (eindelijk) echt begonnen! Goede reis morgen.

• 02 November 2010 - 19:29

• 02 November 2010 - 19:34

• 02 November 2010 - 19:41

Mariëlle:

Tja, een trage verbinding en een ongeduldig figuur levert dus drie keer dezelfde reactie op. Ik zal beter uitkijken de volgende keren :-)

• 02 November 2010 - 22:45

Tante Martha:

Martijn wij wensen je een goede voortzetting van je reis naar Nieuw Zeeland. Hopelijk is het daar niet zo warm en minder benauwd. We volgen je reisverslag op de voet. Veel plezier!
    Groetjes van Ome Kees en tante Martha.

• 03 November 2010 - 11:31

Ria & Geert:

bedankt voor het verslag, wij wensen je een fijne reis & vakantie toe.

• 03 November 2010 - 17:14

Erik En Jolanda:

Fijn dat de reis zo voorspoedig is verlopen.
    Nu gaat het echt beginnen.
    Groetjes van ons allemaal.

Erik, Jolanda, Nick, Gina en Thijs

• 03 November 2010 - 23:11

Carla:

Hoi Martijn,
    Nou de lange reis/de zit er naar toe heb je gehad!
    Nu genieten van al het moois wat nog komt.
    Zijn nieuwsgierig naar je verhalen/foto's noem maar op.
    We blijven je volgen! Heel veel plezier nogmaals.
    Groet,
    Carla, Henk, Jeroen en Daniëlle