Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

Banff

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

04 September 2013 | Canada, Banff

Gisterenochtend ben ik verder getrokken richting Banff. Een route van zo'n 300 km dwars door nationale en regionale parken met schitterende uitzichten. Een daarvan was Rogers Pass (zie foto).

Na vele keren stoppen onderweg ben uiteindelijk toch in Banff terechtgekomen. Ongemerkt kom je dan ook nog in een andere tijdszone terecht. In Banff ben ik eerst naar de tourist information gegaan om informatie over wandelingen in te winnen. Dat is hier heel goed geregeld.

Vanochtend ben ik een wandeling gaan doen die werd aangeraden als zwaar maar zeer de moeite waard. Beide bleken waar. De wandeling was op Sulphur Mountain waar ook de kabelbaan naar boven gaat. De route was 6,5 km lang waarbij 700 hoogtemeters moesten worden overbrugd. Maar dit is wel een van de dingen waarvoor ik hier naar toe ben gekomen en zeer de moeite waard.

Mooie uitzichten (ik heb vandaag alleen al ruim 100 foto's gemaakt en als "wild" heb ik nog een eekhoorn kunnen fotograferen. Op zich wel leuk, het leek wel of hij speciaal kwam poseren in plaats van te vluchten. Eenmaal boven was er een schitterend uizicht over Banff en alle bergen eromheen (zie foto).

Vanavond stond er nog een "evening wildlife safari" op het programma, aangeboden door de reisorganisatie. Dit viel een beetje tegen. In ieder geval het feit dat al het wild, behoudens een kudde berggeiten, een ATV'tje hadden. Maar ik ga ervan uit dat dat de komende weken nog wel wordt goedgemaakt.

Morgen gaat de reis weer verder naar Lake Louise. Maar een kort ritje maar er schijnt weer een hoop te zien te zijn.

• 05 September 2013 - 10:23

BM:

Hoi Martijn,

Ziet er prachtig uit. Goed bezig.