Knight Inlet Lodge - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu Knight Inlet Lodge - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

Knight Inlet Lodge

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

17 September 2013 | Canada, Campbell River

Afgelopen donderdag ben ik vanuit Whistler, via Vancouver, doorgevlogen naar Campbell River op Vancouver Island. Hier heb ik alleen overnacht om vrijdag naar mijn laatste bestemming te gaan, per watervliegtuig naar de Knight Inlet.

Dit is een drijvende Lodge in een Inlet, zeg maar een Fjord. Vanwege de aanwezige mist werd het vertrek met bijna 2 uur uitgesteld, maar het bleek de moeite meer dan waard. Op het eerste gezicht deed het mij erg denken aan de Milford Sounds in Nieuw Zeeland, alleen zijn daar de bergen nog hoger.

Om hun gasten zoveel mogelijk wildleven en van de omgeving te katen zien hebben zijn allerlei activiteiten waarop je je kan inschrijven. Er wordt gewerkt volgens een strak schema;
06:30 uur ontbijt
07:30 uur eerste activiteit
10:00 uur koffiepauze
10:30 uur tweede activiteit
12:00 uur lunch
13:00 uur derde activiteit
15:30 uur vierde activiteit
19:00 uur diner

Het lijkt allemaal heel strak, maar dit moet wel omdat alle activiteiten plaatsvinden onder leiding van ervaren gidsen en zo alles goed aan bod kwam.

Mijn eerste middag begon met een trip naar een wildwachttoren. Dit was direct raak en kwamen er 3 Grizzly beren tevoorschijn. Je hebt wel wat verwachtingen, maar in het echt is het altijd beter. Hierna heb ik een bootcruise door de inlet gedaan. Een mooie eerste dag.

De tweede dag mocht ik, omdat ik 4 dagen had geboekt, met een dagcruise om walvissen te kijken. De dag begon erg mistig en in een boot die ruim 50 km per uur gaat is het erg koud. Maar nadat de mist eindelijk was opgetrokken was het goed raak. Bultruggen en wel 10 orka's. Op de weg terug ben ik zelfs getuige geweest van de aanval van 2 orka's op een groep dolfijnen. Wellicht wreed maar de natuur op zijn best.

De volgende dag ben ik begonnen met een cessie in de wildtoren, met nog betere berenfoto's tot gevolg. Daarna heb ik een tour gedaan waarbij het gedrag van beren werd uitgelegd. In de middag ben ik een wandeling in het regenwoud gaan maken. Dit eindigde bij een rivier waar de zalmentrek gaande was. Hier was zelfs een filmploeg van Disney bezig om beelden te maken voor een documantaire zoals "Life".

Vanochtend heb ik nog een boottripje langs de kust gemaakt waarna het weer tijd was om te vertrekken.

Al met al was dit echt een supertrip. Tot nu toe was het wild nog een beetje tegengevallen maar dat is nu wel goedgemaakt. Grizzly beren, orka's, walvissen, adelaars en zelfs een zeldzame marter.

Inmiddels ben ik weer in Vancouver en is het morgen weer tijd om naar huis te gaan. Ik heb het gevoel dat ik hier maande ben geweest dus dat is goed.

Ik hoop dat jullie het leuk hebben gevonden om mee te lezen. Ik ieder geval bedankt voor de reakties.



  • 17 September 2013 - 10:05

    Ria & Geert:

    Martijn,

    Hartelijk dank dat we mee mochten reizen en genieten!
    Goede freuis trerug en tot ziens

    Ria en Geert

  • 17 September 2013 - 11:47

    Jolanda:

    Goede reis terug naar huis en we hopen je snel weer in levende lijve te zien.

  • 20 September 2013 - 22:21

    Sjaak:

    Leuke verhalen Martijn, je hebt er echt van genoten volgens mij.
    Prachtige foto's ook.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Campbell River

Rondreis Canada

Rondreis door Canada

Recente Reisverslagen:

17 September 2013

Knight Inlet Lodge

12 September 2013

Whistler

10 September 2013

Rocky Mountaineer - deel 2

09 September 2013

Rocky Mountaineer - deel 1

08 September 2013

Jasper
Martijn

Actief sinds 03 Okt. 2010
Verslag gelezen: 779
Totaal aantal bezoekers 29910

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 15 September 2016

Rondreis China

22 Augustus 2015 - 13 September 2015

Rondreis Indonesië - Sumatra, Java & Bali

24 Augustus 2014 - 13 September 2014

Rondreis Brazilië

25 Augustus 2013 - 18 September 2013

Rondreis Canada

01 November 2012 - 02 December 2012

Rondreis Australië

31 Oktober 2010 - 06 December 2010

Rondreis Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: