Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

Whistler

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

12 September 2013 | Canada, Whistler

Gisterenochtend ben ik vanuit Vancouver via de "Sea to Sky Highway" naar Whistler vertrokken. Dit ging per touringcar met een gids die bij verschillende bezienswaardigheden stopte (zie foto's). Het was een leuk ritje en zeer de moeite waard.

In Whistler aangekomen was de temperatuur inmiddels opgelopen tot zo'n 30 graden. De rest van de middag heb ik maar even rustig aan gedaan bij het zwembad. Ook nog even een bezoekje gebracht aan Medal Olaza, aaar in 2010 de medailles werder uitgereikt.

Vandaag was de temperatuur nog hoger, zo'n 32 graden. Het was weer eebs tijd voor een cultureel uitje en dus heb ik een bezoek gebracht aan Squamish Lil'wat , waar alles over de oorspronkelijke bewoners van dit gebied (indianen) te vinden was. Mooi opgezet, inclusief een film en een rondleiding.

In de middag heb ik de Peak to Peak toer gedaan. Hierbij kun je met een ticket met verschillende kabelbanen mee. De eerste kabelbaan ging tot de roundhouse lodge op Whistler Mountain. Dit gaf weer mooie uitzichten. Hiervandaan kon je via een korte wandeling een volgende kabelbaan nemen, dit keer een open versie tot aan de top van Whistler Mountain. Hier waren de uitzichten nog spectaculaider (zie foto's).

Eenmaal terug bij de roundhouse lodge heb ik de Peak to Peak naar Black comb Mountain genomen. Deze gaat niet langs een berg af, maar van top tot top met op het hoogtepunt (of dieptepunt) een verschil van een paar honderd meter naar de grond. Terug ging via dezelfde manier, alleen heb ik toen gebruik gemaakt van een gondel net een glazen bodem wat nog wat extra's meegeeft.

Al met al weer een mooie dag. Morgen ga ik via Vancouver verder door naar Campbell River op Vancouver Island.

• 12 September 2013 - 15:10

BM:

Lekker de berge in. Gelijk de ontruimingsoefening gemist. :-)

Geniet ervan.