Rocky Mountaineer - deel 1 - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu Rocky Mountaineer - deel 1 - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

Rocky Mountaineer - deel 1

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

09 September 2013 | Canada, Kamloops

Vanochtend vroeg ben ik in Jasper aan boord gegaan van de Rocky Mountaineer voor het eerste gedeelte van de twee daagse trip van Jasper naar Vancouver.

Direct aan boord kijk je direct al je ogen uit. Ik moet toegeven dat ik in de meest luxe klasse reis, maar dat was in eerste instantie bedoeld voor het goede uitzicht. En dat was er, het dak is ook van glas zodat je alles prima kan zien, wat wel nodig is want er valt zoveel te zien. Ik heb een paar foto's toegevoegd om een beetje een beeld te geven.

De route van vandaag was echt geweldig. Uiteraard veel bergen, schitterende vergezichten, watervallen en nog heel veel meer. Gelukkig heb ik veel foto's gemaakt want het valt niet altijd mee om vanuit een rijdende trein foto's te maken. Denk je net een mooi plaatje te maken dan schiet er weer een rijtje bomen voorbij!! Ze zullen dan ook niet allemaal even goed zijn.

Over de verzorging aan boord valt ook niet te klagen. Een ontbijtje met zalm en kaviaar, bij de lunch keuze uit vijf gerechten en de hele dag onbeperkt drinken. Dit laatste is overigens niet voor iedereen even goed want er zitten ook genoeg engelsen en schotten aan boord!

Al met al weer een prima dagje. En dan te bedenken dat morgen deel 2 nog op het programma staat.

• 09 September 2013 - 11:43

Geert & Ria:

Hoi Martijn,
    Wat een mooi verhaal weer.
    Mijnheer is op reis, en wij hier maar watertanden.
    Leuk dat je bij Jasper bent geweest. Hij was giisteren ook nog bij ons.
    Wat een mooi park trouwens. Het lijkt ons best een ruige natuur waar je nu bent en naar toe gaat.
    Goede reis!

Ria & Geert