Lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu Lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

Lake Louise

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

06 September 2013 | Canada, Lake Louise

Gisterenochtend stond er maar een klein ritje op het programma, zo'n 60 km van Banff naar Lake Louise. Ik was al getipt om hiervoor de Bow Valley Parkway te nemen, weg van de snelweg. Een prima keuze met veel te zien onderweg. Ik ben gestopt om een wandeling van zo'n 5 km naar een aantal watervallen te maken.

Eenmaal aangekomen in Lake Louise, het plaatje zelf stelt niet zoveel voor, ben ik eerst maar weer naar de plaatselijke VVV gegaan om goede wandelingen uit te zoeken.

Omdat het nog vroeg in de middag was ben ik eerst maar doorgereden naar het nabij gelegen Moraine Lake. Het was er echt superdruk, maar van bovenaf een heuvel was het uitzicht fantastisch (zie foto).

Vanochtend ben ik al bijtijds vertrokken voor mijn wandeling van vandaag, de "Plain of six Glaciers". De route was in totaal ongeveer 14 km en ging langs Lake Louise verder de bergen in met als einddoel uizicht op de Victoria gletsjer. Echt een fantastische wandeling met mooie uitzichten. Zo zie je Lake Louise ook eens van de andere kant (zie foto). In totaal vandaag meer dan 100 foto's en filmpjes gemaakt!

Na terugkomst was er nog even tijd om vanuit de whirlpool nog even van het uitzicht te genieten (zie foto).

Morgen gaat de reis weer verder, naar Jasper. Dit zal gaan over de Icefield Parkway. Volgens Canadezen is dit het mooiste stuk snelweg van de wereld. We zullen zien.