Iguazu - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu Iguazu - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

Iguazu

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

27 Augustus 2014 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Vandaag was een dag van uitersten. Vanmorgen was het in tegenstelling tot de afgelopen dagen bewolkt en grijs in Rio de Janeiro, dus een mooie gelegenheid om verder te trekken.

De chauffeur die was geregeld om mij naar het vliegveld te brengen was geen onverhoopt succes. Hij sprak alleen portugees, wist niet waar ik naar toe moest en vervolgens reed hij ook nog een aantal keer verkeerd. Gelukkig had ik tijd genoeg maar uiteindelijk was ik blij dat ik op het vliegveld was.

De eerste binnenlandse vlucht was naar Foz de Iguazu. Dit ligt bij het 3-landenpunt waar Brazilie, Argentinie en Paraquay samenkomen.

Het hotel is in het echt nog mooier en luxer dan de website al doet vermoeden. Een echte 5-sterren tent met overal erg vriendelijk personeel wat je in vloeiend engels te woord staat. Schitterend gelegen, als enig hotel aan de Braziliaanse zijde aan de voet van de watervallen binnen het nationale park.

Na aankomst ben ik direct met mijn Braziliaanse gids langs de watervallen gelopen. Zoals ik eerder al melden zijn deze verkozen tot een van de 7 wereldwonderen der natuur. En daar is echt niets aan gelogen. Ruim 2,7 km aaneengesloten watervallen gelegen in een subtropisch regenwoud. Je weet haast niet waar je kijken moet.

Toen de gids vertrokken was heb ik hetzelfde parcours nogmaals afgelegd. Alleen vanmiddag al heb ik zo'n 300 foto's en filmpjes gemaakt met zowel fotocamera, Ipad & Iphone. Daar zullen vast wel een aantal goede tussen zitten hoop ik dan maar. Ik heb er alvast 2 toegevoegd (zie foto's)

Morgen ga ik met dezelfde gids een dagtocht doen aan de Argentijnse zijde van de watervallen. Ik ga ervan uit dat ook hier een hoop mooie dingen te zien zijn.