Chapada dos Guimaraes - Reisverslag uit Chapada dos Guimarães, Brazilië van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu Chapada dos Guimaraes - Reisverslag uit Chapada dos Guimarães, Brazilië van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

Chapada dos Guimaraes

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

07 September 2014 | Brazilië, Chapada dos Guimarães

Gisteren ben ik eerst met de auto naar Cuiaba gebracht, waarna ik ben overgestapt om met mijn gids naar Chapada dos Guimaraes te rijden.

Wij waren er gelukkig al redelijk vroeg in de middag, dus we hadden nog tijd om het e.e.a. te doen. Eerst een vergunning halen om het nationale park in te mogen. Hier gelijk de eerste foto's van het schitterende uitzicht gemaakt (zie foto's).

Om bij de lodge te komen moet je door een afgesloten hek waar alleen de gidsen bij kunnen. Maar daarna volgt nog een oprijlaan van ongeveer 4 kilometer. Helaas ik de weg er een van het kaliber waar Parijs-Dakar zich niet voor hoeft te schamen. Gelukkig heeft de gids een 4-wheel drive maar dan nog.

Vandaag hebben wij een wandeling gemaakt die ons uiteindelijk bij een serie watervallen heeft gebracht. De begroeiing is hier duidelijk anders dan in de Amazone of de Pantanal, meer struiken en minder schaduw. De watervallen waren goed om te zien maar niet van het kaliber Iguazu.

Bij de onderste waterval was het tijd om even te gaan zwemmen. Het water was heerlijk verkoelend en met allemaal rotswanden eromheen was het een mooi plaatje (zie foto's). De terugweg liep geleidelijk omhoog en dan merk je dat tegen het middaguur het ook hier best warm wordt.

In de middag hebben we nog een wandeling in de buurt van de Lodge gemaakt die eindigde bij een uitkijktoren. Hiervandaan was er een mooi uitzicht over de omgeving en de zonsondergang (zie foto's).

Morgen staat er wederom een reisdag op het programma. Ik wordt dan eerst met de auto teruggebracht naar Cuiaba en vlieg vervolgens via Brasilia en naar en wachttijd van 5 uur door naar Salvador.