Pantanal - Reisverslag uit Cuiabá, Brazilië van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu Pantanal - Reisverslag uit Cuiabá, Brazilië van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

Pantanal

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

03 September 2014 | Brazilië, Cuiabá

Gisteren was weer een reisdag. 's Ochtens nog wel vroeg opgestaan voor een laatste boottoer in de Amazone.

Om 09:30 uur vertrok ik en via een boottocht van 40 minuten, een autorit van 1,5 uur, 1,5 uur vliegen van Alta Floresta naar Cuiaba en ten slotte 2,5 uur in de auto ben ik aangekomen in de Pantanal.

Dit laatste was op zich best een verrassing, want volgens mijn reisbeschrijving had ik eerst naar Guimareis moeten gaan.

Ook in de Pantanal bereikt de temperatuur met gemak de 39 graden. In de ochtend heb ik eerst een hele lange boottocht gedaan naar iets wat later bleek heel bijzonder te zijn. Duizenden broedende ibissen die maar eens in de twee jaar neerstrijken voor een korte periode. Onderweg was er uiteraard weer een hoop te zien, heel veel reigers, apen, toekans, capibara's en uiteraard een aantal van de vele miljoenen kaaimannen die in de Pantanal aanwezig zijn (zie foto).

In de middag heb ik met de gids de omgeving van het park lopend verkend. Een goede uitleg gekregen over hoe alles werkt met overstromingen en wat er allemaal te zien is.

Morgen ga ik hopelijk meer gericht op zoek naar dieren langs de rand van de rivier. Er is in ieder geval genoeg te zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 03 Okt. 2010
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 29852

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 15 September 2016

Rondreis China

22 Augustus 2015 - 13 September 2015

Rondreis Indonesië - Sumatra, Java & Bali

24 Augustus 2014 - 13 September 2014

Rondreis Brazilië

25 Augustus 2013 - 18 September 2013

Rondreis Canada

01 November 2012 - 02 December 2012

Rondreis Australië

31 Oktober 2010 - 06 December 2010

Rondreis Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: