Rio de Janeiro, deel 2 - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu Rio de Janeiro, deel 2 - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

Rio de Janeiro, deel 2

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

26 Augustus 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Vandaag de 2e en laatste volle dag in Rio de Janeiro. Het weer is prima, zo'n 30 graden met een licht briesje.

Vanochtend al om 08:30 uur opgehaald voor de volgende excursie, dit maal naar de Suikerbroodberg. De reis naar boven gaat in twee etappes, via een kabelbaan. Eenmaal boven is er een schitterend uitzicht over alle delen van Rio de Janeiro, zoals de Copacabana en Botafogo (zie foto's). Het was hier in ieder geval een stukje rustiger dan op Corcovado gisteren zodat ik overal goed zicht had zonder over mensen te struikelen.

Aansluitend ging de tour lang een aantal bezienswaardigheden in Rio de Janeiro (waarvan ik er gisteren ook al een paar had meegekregen). Een van de stops was bij de kathedraal van Rio de Janeiro. Dit was een, in ieder geval van buiten, spuuglelijk betonnen gebouw. Van binnen viel het reuze mee met veel glas en lood.

Vanmiddag had ik niet op het programma staan en heb ik vermaakt met een strandwandeling over de Copacabana, met deze temperatuur ook niet slecht.

Morgen is het weer tijd om verder te trekken. Om 07:00 uur wordt ik opgehaald om naar Iguazu te vertrekken. De daar gelegen watervallen worden gezien als een der 7 wereldwonderen der natuur dus dat beloofd een hoop goeds.