Morro de Sao Paulo - Reisverslag uit Morro de São Paulo, Brazilië van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu Morro de Sao Paulo - Reisverslag uit Morro de São Paulo, Brazilië van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

Morro de Sao Paulo

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

11 September 2014 | Brazilië, Morro de São Paulo

Eergisteren ben ik met de veerboot vanuit Salvador naar Morro de Sao Paulo vertrokken, mijn laatste bestemming. De reis duurde toch al gauw 2,5 uur en ging over vrij ruwe zee. Het is te hopen dat tijdens de terugreis de zee wat kalmer zal zijn.

Morro de Sao Paulo is een echt vakantieoord met stranden en heel veel palmbomen. Helaas was het de eerste middag dat ik hier was slecht weer met veel wind en regen, niet echt een vakantieparadijs dus.

De volgende ochtend begon ook niet best maar gelukkig brak in de loop van de dag de zon toch door. Dan ziet de wereld er toch een beetje beter uit!

Op het eiland zijn geen auto's toegestaan dus moet alles lopend gebeuren. Bij aankomst in de haven wordt je bagage direct door een kruier onderschept die (uiteraard tegen betaling) met een kruiwagen je koffer naar je accommodatie brengt. Dit is geen overbodige luxe want de route loopt over een aantal heuvels met een stijgingspercentage van met gemak 25%.

De Fazenda waar ik verblijf licht direct aan zee met enorm veel palmbomen (zie foto's). Een prima verblijf zeker nu vandaag de zon volop schijnt.

Maar na vandaag zit het er helaas al weer op voor wat betreft Brazilië. Vanavond de koffers pakken en via een lange reis met 2 uur veerboot, een vlucht van 2 uur naar Rio de Janeiro en last but not least nog 11,5 uur naar Amsterdam.

Maar ik kan zeker stellen dat het zeker de moeite waard is geweest. Zoveel verschillende dingen gezien en gedaan in slechts 3 weken (waarbij het voelt als veel langer).

Ik hoop dat jullie via het meelezen een beetje een beeld hebben gekregen en ik zie jullie wel weer in Nederland.

• 11 September 2014 - 19:58

Sjaak:

Het klonk allemaal weer fantastisch, ze zal vast en zeker volop genoten hebben.
    Tot gauw !

• 11 September 2014 - 20:17

Jolanda Arends:

Martijn, wij hebben weer genoten van al jou belevenissen in Braziiie. De mooie foto's en verhalen doen je bijna geloven of we er zelf bij zijn. We zien je zaterdag op Schiphol. Een goede terugreis .

Erik, Jolanda
    , Nick en Thijs