Icefields Parkway - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu Icefields Parkway - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

Icefields Parkway

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

07 September 2013 | Canada, Jasper Park Lodge

Zoals gisteren al aangekondigd ben ik vandaag via de Icefields Parkway van Lake Louise naar Jasper gereden. Of het nu het mooiste stuk snelweg ter wereld is weet ik niet maar het komt in ieder geval in de buurt.

Om de weg op te mogen moet je eerst entree betalen, afhankelijk van de duur van je verblijf. Hiervoor krijg je wel een handige brochure waarop alle belangrijkste bezienswaardigheden zijn aangegeven. In totaal zijn het er 14, maar waarschijnlijk kunnen ze er nog wel een paar toevoegen.

De weg zelf al is al geweldig. Hij kronkelt mooi tussen de bergen door ( zie foto ).

Mijn eerste langere stop was bij Crowfoot Glacier (zie foto ). Hier heb nog een stukje langs het meer gewandeld.

De volgende stop was bij Peyto Lake. Dit wordt gezien als een must. Alleen toen ik eenmaal boven was was de mist zo dicht sat er niets te zien viel.

Vervolgens ben ik doorgereden naar de Columbia Icefields. Deze ijsplaat schijnt zo groot te zijn dat een stad als Vancouver er makkelijk in past. Ik ben hier met een speciale bus de Athabasca Gletsjer op geweest (zie foto). Erg leuk om gedaan te hebben.

Voordat ik naar Jasper zelf ben doorgereist heb ik als laatste nog de Athabasca waterval bezocht (zie foto).

Al met al was het een mooi dagje met weer een hoop fotomomenten. Morgen is het weer een tijd voor een wandeling, dit keer rondom Jasper.

  • 09 September 2013 - 09:53

    Mariëlle:

    Wat een super mooie plaatjes weer Martijn. Krijg er de kriebels van in mijn buik. Toch maar met Jeroen over hebben om weer eens terug te gaan. Vooral omdat de meiden ook steeds ooeeeh en waauhh en supersonisch cool roepen bij het zien van je foto's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Jasper Park Lodge

Rondreis Canada

Rondreis door Canada

Recente Reisverslagen:

17 September 2013

Knight Inlet Lodge

12 September 2013

Whistler

10 September 2013

Rocky Mountaineer - deel 2

09 September 2013

Rocky Mountaineer - deel 1

08 September 2013

Jasper
Martijn

Actief sinds 03 Okt. 2010
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 29899

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 15 September 2016

Rondreis China

22 Augustus 2015 - 13 September 2015

Rondreis Indonesië - Sumatra, Java & Bali

24 Augustus 2014 - 13 September 2014

Rondreis Brazilië

25 Augustus 2013 - 18 September 2013

Rondreis Canada

01 November 2012 - 02 December 2012

Rondreis Australië

31 Oktober 2010 - 06 December 2010

Rondreis Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: