Argentinië - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu Argentinië - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

Argentinië

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

28 Augustus 2014 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Vandaag stond een dagtocht naar Argentinië op het programma om de Iguazu watervallen en het nationale park van de andere kant te bekijken. Het grootste gedeelte ligt overigens in Argentinië.

Dus een klein ritje van 40km om hier te komen, maar je moet wel de grens over. En dat gaat hier niet zo gemakkelijk al in Europa. Wanneer je Brazilië inkomt moet je een visumformulier invullen waar je een stempel op krijgt. Wanneer je het land verlaat (ook al is het maar voor een paar uur) moet je dit weer inleveren. Je krijgt dan ook wederom een stempel in je paspoort. Vervolgens krijg je (na enige tijd) ook een stempel van Argentinië. Op de terugweg precies andersom. Het is maar goed dat ik onlangs een nieuw paspoort nodig had, want hij is nu al ongeveer volgestempeld.

Maar het was het absoluut waard. Ik heb vandaag weer mijn best gedaan om toch zeker zo'n 200 foto's te maken. Ik kan alleen al een boek vullen met foto's van watervallen. Ik kon nu ook een foto maken van mijn hotel in Brazilië (je moet er ongeveer 40km voor rijden om erachter te komen dat het hemelsbreed maar ongeveer 1km is). Mooie wandelroutes door het subtropisch regenwoud leiden naar de prachtigste vergezichten.

Als laatste stond er nog een boottocht op het programma om zo dicht mogelijk in de watervallen te komen. Het spoorboekje schreef al voor dat extra droge kleren wel handig zouden zijn. En inderdaad, wanneer je met een powerboot de watervallen ingaat wordt je best wel nat. Waarbij het waarschijnlijk overbodig is te vertellen dat water dat via een waterval naar beneden komt koud is! Gelukkig is de temperatuur hier boven de 25 graden.

Morgen staat een reisdag op het programma, met 2 vluchten via Sao Paulo naar Cuiaba.

• 29 Augustus 2014 - 14:43

BM:

Nice man.

• 30 Augustus 2014 - 09:23

Geert:

Hoi Martijn,

wat laat je ons weer genieten.
    groet Ria & Geert