Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

Jasper

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

08 September 2013 | Canada, Jasper Park Lodge

Vandaag ben ik begonnen met een wandeling. Op aanraden van een receptioniste van het Tekarra resort heb ik gekozen voor een wandeling rondom Lac Beauvert.

De route ging eerst door het bos om na zo'n 3 km uit de komen bij het meer. De route vervolgde zich met aan de ene kant bos en aan de andere kant het meer. Het water was echt spiegelglad zodat ook het bos en de bergen weerspiegelde in het heldere water (zie foto). Erg mooi om te zien. Ik heb er vervolgens nog een lusje door het bos aan toegevoegd. Erg de moeite waard.

In de middag ben een klein stukje over de Icefields Parkway teruggereden om zo bij de kabeltram van Jasper uit te komen. Deze kabeltram werkt iets anders dan een kabelbaan. Deze gaat namelijk constant rond terwijl de tram maar 2 wagonnetjes telt die elkaar in evenwicht moeten houden. Gelukkig was het niet erg druk want anders was het waarschijnlijk lang wachten geweest.

De kabeltram bracht mij bovenop Whistler Mountain, tot ver boven de boomgrens. Eenmaal boven was er wel een fantastisch uitzicht Jasper en alle bergen in de omgeving.

Morgen staat er weer een hoogtepunt op het programma, dan vertrek ik met de Rocky Mountaineer om in 2 dagen naar Vancouver te gaan.