Orka's en walvissen - Reisverslag uit Victoria, Canada van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu Orka's en walvissen - Reisverslag uit Victoria, Canada van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

Orka's en walvissen

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

28 Augustus 2013 | Canada, Victoria

Zoals gisteren al aangekondigd ben ik vandaag naar Vancouver Island gegaan. De route erheen ging per watervliegtuig, op zich al eer leuke ervaring. De vlucht duurde maar eenhalf uurtje, maar toch.

Aangekomen in Victoria, de hoofdstad van Britisch Columbia, kon ik gelijk inchecken voor de whalewatch tour. Met acht personen in een zodiac welke bij tijden behoorlijke snelheden haalde.

Al gauw kwam de eerste groep orka's in zicht en was het tijd om foto's te maken. Dit op zich was niet echt makelijk omdat ze telkens onderduiken om vervolgens een paar honderd meter verder weer op te duiken. Maar wel een prachtig gezicht om dit zo in de vrije natuur te zien.

Na flink wat te hebben rondgevaren hebben wij als toetje ook nog een groep bultruggen gespot (zie foto's). Deze zijn iets beter te fotograferen wanneer ze boven water komen. Al met al was dit een geweldige ervaring.

In de middag had ik nog een paar uurtjes vrij te besteden in Victoria, welke ik besteed heb in het Royal British Colmbia Museum.

Als toetje mocht ik uiteraard weer met het watervliegtuig terug. Een leuk slot van een geweldige dag.

Morgen de huurauto ophalen en dan... On the road!

• 28 Augustus 2013 - 08:57

Monique:

Hoi Martijn! Ziet er erg indrukwekkend uit! Veel plezier tijdens de rest van je reis, we blijven je volgen! Groetjes

• 01 September 2013 - 09:34

Wil Van Jaarsveld:

Hallo Martijn,

Ik vind het erg leuk dat we je weer kunnen volgen tijdens deze reis.
    In een watervliegtuig, te gek en dan de bultruggen en walvissen!!! Dat is echt genieten.
    Groetjes Wil.