Tongariro - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu Tongariro - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

Tongariro

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

14 November 2010 | Nieuw Zeeland, Ohakune

Zaterdag ben ik vanuit Rotorua verder zuidwaarts gegaan richting Ohakune. De route ging langs lake Taupo verder zuidwaarts over een weg die door een soort woestijngebied trok. Een erg mooie route, zeker als in de verte de bergen van Tongariro National Park opdoemen.

Onderweg heb ik ook nog een bezoek gebracht aan het nationale legermuseum van Nieuw-Zeeland.

Vanuit de Bed & Breakfast heb ik een mooi uitzicht op de bergen even verderop. 's Middags het ik Ohakune stad bezocht en daar al een kleine wandeling gemaakt. Het stadje is eigenlijk meer een ski-oord waardoor het in deze tijd van het jaar redelijk uitgestorven is. Dat merk je vooral 's avonds wanneer je in een restaurant bijna de enige bezoeker bent.

Zondag ben ik naar het Tongariro National Park geweest. Dit park staat bekend om zijn vele wandelingen. Hiervan heb ik er een 2-tal gedaan. Werkelijk schitterende routes waar om elke bocht weer een ander landschap opduikt. Dit geeft al met al weer een aantal mooie foto's en video's. Het middelpunt van het park wordt gevormd door een 3-tal bergen welke dienst hebben gedaan als decor in de Lord of the Rings films.

Morgen is het weer tijd om verder te trekken naar de oostkust, naar Napier.