Pantanal, deel 2 - Reisverslag uit Cuiabá, Brazilië van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu Pantanal, deel 2 - Reisverslag uit Cuiabá, Brazilië van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

Pantanal, deel 2

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

05 September 2014 | Brazilië, Cuiabá

Gisterenavond ben ik nadat ik mijn stukje al geschreven had nog op nachtsafari geweest. In een grote open vrachtwagen en een gids die een zoeklicht bediende zijn wij kriskras door de omgeving gereden om op zoek te gaan naar dieren die voornamelijk 's nachts leven. Onder andere de miereneter en een tapir hebben wij kunnen spotten.

Gedurende deze safari regende het al een beetje en dat heeft zich doorgezet. Vandaag was dan ook een (zeker voor hier) hele koele dag. Voor de verandering ook wel weer eens lekker. Het was nog in de 20 graden maar hier komen de jasjes gelijk tevoorschijn.

Vanochtend heb ik iets gedaan wat ik ongeveer 30 tot 35 jaar geleden voor het laatst heb gedaan, paardrijden. Dit is in deze streek de vorm van transport dus hoort het ook tot de activiteiten. De rit ging door gevarieerd landschap en ging op zich best aardig (al ben ik blij dat er geen foto's van zijn, een ezel op een paard).

In de middag heb ik de mogelijkheid gehad om samen met een gids in een moterbootje de rivieroevers af te zoeken naar interessante dieren. Die waren er gelukkig ook. Naast een heleboel vogels vonden wij ook capibara's (zie foto) en uiteraard kaaimannen (zie foto). Voor die laatste hoef je je best niet te doen, overal waar je kijkt steken er een paar oogjes en een stukje neus boven het water uit.

Om de middag af te sluiten hebben ook nog op het meer bij ondergaande zon op piranha's gevist. Ik heb er ook nog eentje gevangen. Het zijn ondanks de scherpe tandjes best mooie vissen om te zien.

Morgen ga ik hier helaas al weer weg, met de auto (zo'n 5 uur) naar Chapados de Guimares.

  • 05 September 2014 - 15:22

    BM:

    Zo te zien ben jij het echt aan het genieten. Veel mooi natuur en dieren.

    Dankje voor de foto's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 03 Okt. 2010
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 29824

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 15 September 2016

Rondreis China

22 Augustus 2015 - 13 September 2015

Rondreis Indonesië - Sumatra, Java & Bali

24 Augustus 2014 - 13 September 2014

Rondreis Brazilië

25 Augustus 2013 - 18 September 2013

Rondreis Canada

01 November 2012 - 02 December 2012

Rondreis Australië

31 Oktober 2010 - 06 December 2010

Rondreis Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: