Amazone - Reisverslag uit Alta Floresta, Brazilië van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu Amazone - Reisverslag uit Alta Floresta, Brazilië van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

Amazone

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

30 Augustus 2014 | Brazilië, Alta Floresta

Na 2 reisdagen met 3 vliegreizen, een autorit van een uur en een boottochtje van 40 minuten ben ik aangekomen bij mijn verblijf in de zuidelijke Amazone, de Cristalino Jungle Lodge.

Gisteren eerst gevlogen van Iguazu naar Sao Paulo en naar een paar uurtjes van Sao Paulo naar Cuiaba. Ik was door de gids in Iguazu reeds gewaarschuwd dat Cuiaba de heetste provinciehoofdstad van Brazilië is. En ik geloof hem graag. Ook al kwam ik gisteren in het donker aan en ging ik vanochtend al weer weg, het is er verzengend heet. Dat beloofd wat voor mijn uitstapjes volgende week!

Vanmiddag vanuit Cuiaba naar Alta Floresta gevlogen. Vervolgens dus een uurtje over een "dirtroad" naar de rivier gereden. De weg deed een beetje denken aan de outback van Australië. Als laatste nog zo'n 40 minuutjes met een moterbootje mee om te arriveren bij Cristalino Jungle Lodge, ver weg van de bewoonde wereld en midden in de jungle. Het kost dus even wat tijd maar dan heb je ook wat (zie foto's).

Morgen en de komende 3 dagen zal ik onder begeleiding van een gids allerlei activiteiten gaan ondernemen. Welke precies wanneer hoor ik vanavond nog dus daarover later meer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 03 Okt. 2010
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 29810

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 15 September 2016

Rondreis China

22 Augustus 2015 - 13 September 2015

Rondreis Indonesië - Sumatra, Java & Bali

24 Augustus 2014 - 13 September 2014

Rondreis Brazilië

25 Augustus 2013 - 18 September 2013

Rondreis Canada

01 November 2012 - 02 December 2012

Rondreis Australië

31 Oktober 2010 - 06 December 2010

Rondreis Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: