ALICE SPRINGS - AYERS ROCK - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu ALICE SPRINGS - AYERS ROCK - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

ALICE SPRINGS - AYERS ROCK

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

17 November 2012 | Australië, Alice Springs

Afgelopen woensdag ben ik vanuit Sydney naar Alice Springs gevlogen, waar het al lekker 37 graden was. Ik ben nog even naar de stad gegaan, maar daar was niet zo gek veel te beleven.

Donderdag ben ik al vroeg vertrokken (06:00 uur) om te beginnen aan mijn 3 daagse campeertrip in de outback. Eerst stond een rit met de bus van zo'n 550 km op het programma. Bij Ayers Rock aangekomen hebben wij een wandeling langs de rots gedaan bij 42 graden. Mooi om te zien hoe de rots er van dichtbij uitziet. Later zijn we bij zonsondergang naar een uitkijkpunt gegaan, maar een zandstorm maakte foto's niet erg mooi.

Op de camping aangekomen hebben wij een bbq gehad, waarna iedereen zijn tent kreeg toebedeeld.

Vrijdag moesten wij reeds om 04:00 uur opstaan om te gaan wandelen in de valley of the winds. Een erg mooie wandeling met schitterend uitzicht. De reden voor het vroege opstaan ligt in het feit dat het anders te warm is. In de middag stond er weer een lange busrit op het programma naar King's Canyon.
Na een prima maaltijd was het al weer tijd om te gaan slapen want vanochtend ging om 05:00 uur de wekker.
Dit slapen heb ik overigens in de open lucht gedaan in een zogenaamde "swag". Een erg leuke ervaring met een heldere sterrenhemel.

Vanochtend een wandeling gemaakt door Kings's Valley waarbij het weer lekker warm was. Vanmiddag stind de terugrit naar Alice Springs oo het programna.

De campeertrip was een geweldige ervaring met prachtige wandelingen en dito foto's. Ik heb er een paar toegevoegd.

Morgenochtend weer vroeg om om een ballonvaart te maken en daarna door te vliegen naar Brisbane.

Tot later.

• 17 November 2012 - 13:49

Monique:

Hoi Martijn!
    Ziet er weer indrukwekkend uit, maarre......het is wel vroeg opstaan voor een vakantie!
    Geniet maar weer verder en we lezen wel weer van je!
    Groetjes,
    Monique

• 17 November 2012 - 19:46

Maaike:

Wat warm daar zeg! We heel bijzonder lijkt me.
    Leuk om je verhalen te lezen.

Groetjes Maaike, Remco en Jasper

• 17 November 2012 - 21:27

Lotte:

Hoi ome Martijn,

Wat een mooie foto's weer. Ik had donderdag geluk. Mijn moeder had kaartjes gewonnen op haar werk. En toen gingen we naar de musical van de kleine zeemeermin in het Beatrix theater. Dat was super cool, vet leuk, te gek om mee te maken.
    Vandaag heb ik met hockey met 4-1 gewonnen.
    Veel plezier in de luchtballon.

Xxxlotte

• 18 November 2012 - 19:37

Lotte:

Heey
    Sorry dat we U wakker belden er stond namelijk dat U online was. Nog sorry daarvoor van: Mariëlle Jeroen Meike en ik.

• 18 November 2012 - 20:14

Jolanda:

Hoi Maretijn,

Wat een aparte belevig om te slapen onder een sterrenhemel. Gelukkig zijn bij jou de temperaturen beter dan bij ons.
    Gisteren hebben we de berjaardag van Thijs gevierd, 17 jaar alweer. Nog bedankt voor je sms.
    Morgen mag Thijs om 8.00 uur afrijden. Duimen maar.

Groetjes van ons allemaal.