FRASER ISLAND - Reisverslag uit Fraser Island, Australië van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu FRASER ISLAND - Reisverslag uit Fraser Island, Australië van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

FRASER ISLAND

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

22 November 2012 | Australië, Fraser Island

Gisteren was zoals reeds aangegeven een reisdag. Eerst anderhalf uur in de auto,vervolgens 3,5 uur in de trein (wel luxe), nog een half uur in de auto (in dit geval een verlengde limousine) en nog 40 minuten met de veerboot.

Maar dan heb je wel wat. Fraser Island is echt wonderschoon. 's Avonds heb ik eerst de zonsondergang bekeken.

Vandaag was echt een geweldige dag. Ik werd op 08:30 uur opgehaald door mijn privegids voor een dagtour over het eiland. De gids was een dame die en heel veel van het eiland af wist maar ook een aardig stukje 4 Wheeldriving in zich had. En dat heb je hier wel nodig. Het gehele eiland heeft een zandondergrond met behoorlijk onbegaanbare wegen.

We zijn eerst naar de oostkant van het eiland gereden waar de 75 mile beach is. Het strand wordt hier als snelweg gebruikt (incl. verkeersborden). Wij hebben hier een scheepswrak opgezocht en ik heb kunnen pootjebaden in een kreekje welke uitmonde in de zee. Vervolgens hebben wij flink wat wildlife kunnen spotten, waaronder een dingo op het strand die een walabi had gevangen. Later ietwat landinwaarts zelfs een dingofamilie gezien (vader,moeder en 3 kinderen) wat zelf de gids nog nooit had gezien.

In de middag zijn we verder gegaan landinwaarts naar het regenwoud. Na de lunch hebben wij hier een wandeling gemaakt.

De dag werd afgesloten bij een van de 40 zoetwatermeren op het eiland, Lake Mc Kenzie (zie foto). In deze geweldige omgeving hebben we ongeveer een uurtje rondgezwommen, om vervolgens terug naar het resort te gaan.

Voor de diegene die ooit naar Australië willen is Fraser Island een absolute aanrader. Maar boek dan wel een privetour, anders zit je de hele dag in een bus in een strak tijdschema wat absoluut zonde is.

Morgen ga ik weer terug naar Brisbane, om vervolgens door de gaan naar alweer de laatste bestemming Palm Cove. De tijd gaat heel snel, maar gelukkig heb ik daar nog een weekje.

Tot later.

• 22 November 2012 - 18:01

Lotte:

Zo dat moest wel een lange reis zijn, maar ik snap dat u het er wel voor over heeft:)

• 24 November 2012 - 15:13

Jolanda:

Hoi Martijn, nu gaat het laatste stukje van je reis beginnen.
    Geniet er nog maar even van, voor je het weet zit je weer in het vliegtuig naar huis.
    Wij hopen dat deze reis gebracht heeft wat je er ook van had verwacht.
    Als je naar de foto's kijkt is dat denk ik wel gelukt.
    Groetjes van ons.
    Erik. Jolanda en Thijs. (Nick is inmiddels afgereisd naar Duitsland)

• 26 November 2012 - 08:41

BM:

Good to see you are still having a good time.

Have you wrestled a "salty" yet?

The BM

• 26 November 2012 - 21:38

Heidi De Geus:

Sjemig Martijn, leuk verhaal en wat maak je een mooie reis joh.
    Ik ben wel lichtelijk jaloers, maar ben vooral blij voor jou dat je zo'n mooie reis meemaakt.
    Top hoor!!!