DAINTREE & COOKTOWN - Reisverslag uit Cooktown, Australië van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu DAINTREE & COOKTOWN - Reisverslag uit Cooktown, Australië van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

DAINTREE & COOKTOWN

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

30 November 2012 | Australië, Cooktown

Afgelopen woensdag ben ik begonnen aan mijn laatste trip, naar het Daintree regenwoud en Cooktown.

De eerste dag begon met een bezoek aan een aborigional kunstenaar waar ik zelf ook nog iets heb mogen maken. Daarna stond er een wandeling door het regenwoud op het programma. Na de lunch ben ik met een aborigional gaan speervissen in de zee en hebben wij in een mangrovenbos gezocht naar oesters en mosselen.

De volgende dag stond in het teken van een 4x4 autorit naar Cooktown via de Bloomfieldtrack, door het regenwoud met uitzicht op zee. Erg spectaculair. In de avond in Cooktown een mooie zonsondergang meegemaakt (zie foto).

Vandaag ben ik in de ochtend onder leiding van een aborigional rotstekeningen gaan bekijken. Dit heeft een goede kijk op de aborigionals en hun manier van denken/leven gegeven. Bij terugkomst ben nog even naar het Cookmuseum gegaan. In de avond ben ik met een Cesna vliegtuigje teruggevlogen van Cooktown naar Cairns. Leuke vlucht met nog een laatste kijkje op het Great Barrier Reef.

Hiermee is gelijk een einde aan een mooie en zeer geslaagde reis. Iedereen bedankt voor het meelezen en de leuke reakties.

Tot gauw.