LAMINGTON PARK - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu LAMINGTON PARK - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

LAMINGTON PARK

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

20 November 2012 | Australië, Brisbane

Zondagochtend begon al weer vroeg( 03:30). Dit alles voor de ballonvaart die op het programma stond. De windcondities waren niet optimaal, maar uiteindelijk is het wel gelukt. Iedereen werd geacht mee te helpen wat best leuk was. De ballon zelf kon op geringe hoogte varen (er is daar toch niets in de buurt) waardoor het uitzicht prima was. Het eindigde allemaal met een champagneontbijt midden in de woestijn.

Later in de ochtend ben ik doorgevlogen naar Brisbane, waar gigantisch onweer en hagelbuien aan de gang waren(was gelukkig met vliegen niets van te merken).

Gisteren ben ik vanuit Brisbane vertrokken naar Lamington Park, naar het O'Reilly's resort. Volgens de reisbeschrijving zou ik worden opgehaald door een limousine. En dar was ook zo, inclusief chauffeur met pet.

O'Reilly's is een schitterend ecoresort midden in het regenwoud, met een aardig uitzicht vanaf mijn balkon (zie foto). Je kunt je hier aanmelden voor allerlei activiteiten onder begeleiding van een gids, bijv. roofvogelshow, vogelsspotten en wandelingen door het regenwoud. Ik heb zelf een gekozen voor een aantal wandelingen die zeer de moeite waard waren. Een wandeling ging via 15 houten hangbruggen op ongeveer 15 meter hoogte door de boomtoppen, lekker schommelen.

Morgen vervolg ik mijn reis weer naar Brisbane, waar ik vervolgens per trein naar Fraser Island doorreis.

Tot later.