GREAT OCEAN ROAD - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu GREAT OCEAN ROAD - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

GREAT OCEAN ROAD

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

08 November 2012 | Australië, Melbourne

Dinsdagochtend begon de 3 daagse trip naar de Great Ocean Road, ten westen van Melbourne. De tourgroep bestond verder nog uit 3 Amerikanen en 2 Brazilianen.

De eerste dag bestond uit een bezoek aan YouYangs national park om op zoek te gaan naar koala's in het wild. Ondanks dat zij moeilijk te vinden zijn is het toch gelukt om er onder leidng van een natuurgids 2 te vinden. Na een picknicklunch in het park zijn wij even buiten het park op zoek gegaan naar Kangoeroes. Deze waren gelukkig minder lastig te vinden, uiteindelijk hebben wij er enkele tientallen gevonden in behoorlijk grote groepen. Aan het einde van de dag zijn wij ( alleen 2 Amerikanen en ik, de rest ging al weer terug) bij een B&B in Little River voor een overnachting en een diner in de plaatselijke pub. Een prima B&B waar, volgens de eigenares, delen van de film Mad Max zijn opgenomen.

Op de tweede dag zijn wij na het ontbijt begonnen aan de great ocean road, wat eigenlijk het grootste oorlogsmonument is ter wereld gebouwd door en voor soldaten na de eerste wereldoorlog. De weg loopt over zo'n 200 kilometer langs de zuidkust van Australie. Schitterende uitzichten (zie foto's) en een heerlijke plaats op te 'cruisen'. 's avonds zijn wij bij een andere B&B afgezet, op een schitterende plek met een heerlijke homemade diner gemaakt door de eigenaresse. Op hun land waren ook nog een hoop kangoeroes te vinden.

Vanochtend hebben wij nog een klein stukje great ocean road gedaan alvorens het binnenland in te trekken naar het meer vulkanische gedeelte. Hier was nog een picknicklunch met uitzicht over een gigantisch kratermeer. Zelf de trip terug naar Melbourne was (met alle vergezichten) meer dan de moeite waard.

Ik heb in ieder geval al genoeg foto's en filmpjes kunnen maken.

Al met al is deze eerste meerdaagse trip in ieder geval meer dan geslaagd en smaakt het naar meer. Morgen vlieg ik door naar Sydney alvorens met de trein verder te reizen naar de Blue mountains.

Tot later.

  • 08 November 2012 - 08:31

    Monique:

    Hoi Martijn,
    Wat een mooie reis, de foto's kunnen zo op een ansichtkaart!
    Geniet maar lekker van de rest van je reis!
    Groetjes,
    Monique

  • 08 November 2012 - 08:48

    Jolanda:

    Jeetje Martijn, wat een mooie foto's.
    Als ik je verhalen lees dan kan ik begrijpen dat je je er zo van geniet. Wij genieten van jou mooie verhalen. Gina heeft dinsdag haar rijbewijs gehaald.
    Groetjes van ons allemaal.

  • 09 November 2012 - 07:53

    Lotte:

    Heey ome Martijn


    Wat zijn het mooie foto's ik wou dat ik daar was.
    Hopelijk heeft u het fijn daar.
    Ik ga zometeen naar school nog veel succes in Blue Mountain.

  • 10 November 2012 - 12:18

    Meike:

    Hooi ome Martijn.

    Wat mooi wat daar allemaal te vinden is. En aan de lucht zie ik ook een lekker weertje.
    Ik heb vandaag gehockeyt en ik heb 2-0 verloren helaas. We moesten tegen de koploper en het regende best wel hard.
    Ik ben benieuwd naar uw verslag in Sydney en ik denk dat u heel erg bruin terug komt :)

    Dikke knuffel Meike.

  • 11 November 2012 - 16:07

    Lotte:

    Heey ome Martijn

    Ik vind het fijn voor u dat u het daar leuk heeft.
    Gisteren had ik gehockeyd en 10-0 gewonnen

  • 20 November 2012 - 10:45

    Heidi De Geus:

    We kunnen zien dat je het erg naar je zin hebt. Geniet er nog van.

    Veel liefs,

    van je buren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 03 Okt. 2010
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 29830

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 15 September 2016

Rondreis China

22 Augustus 2015 - 13 September 2015

Rondreis Indonesië - Sumatra, Java & Bali

24 Augustus 2014 - 13 September 2014

Rondreis Brazilië

25 Augustus 2013 - 18 September 2013

Rondreis Canada

01 November 2012 - 02 December 2012

Rondreis Australië

31 Oktober 2010 - 06 December 2010

Rondreis Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: