Wanaka en Queenstown - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu Wanaka en Queenstown - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

Wanaka en Queenstown

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

26 November 2010 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Donderdag ben ik vanuit Franz Josef verder zuidwaarts gegaan richting Wanaka. Wederom een schitterde route welke door de Haast pass leidde.

Het motel lag direct aan het meer van Wanaka. Daar heb ik de middag doorgebracht, lekker een beetje relaxen aan de waterkant en genieten van alles wat er te zien is.

Vrijdag ben ik weer verder getrokken, dit keer naar Te Anau. Onderweg heb ik een bezoek gebracht aan Queenstown, de plek in Nieuw-Zeeland waar het bungeejumpen is uitgevonden. Je kunt hier alles doen waar aktie in voorkomt, Jetbootvaren, cayonning en uiteraard bungeejumpen. Ik heb deze ervaringen maar aan mij voorbij laten gaan en mij gehouden aan een tochtje met de kabelbaan naar een uitzichtpunt. De hele stad is geweldig commercieel, een beetje Valkenburg. Niet echt mijn ding, maar wel leuk om een keer gezien te hebben.

Morgen vertrek ik vanuit Te Anau naar de Milford Sounds. Hier ga ik iets doen waar zelf de Nieuw-Zeelanders jalours op zijn, een overnight cruise op de Milford Sounds. Volgens de kenners moet dit weer een hoogtepunt van de reis zijn.

Ik meld mij wel weer wanneer ik terug ben van de cruise.

• 26 November 2010 - 09:54

Erik En Jolanda:

Ben je nog niet uitgeput na zoveel mooie bezienswaardigheden??
    Ga genieten van de cruise en we horen uiteraard weer hoe jij dit hebt ervaren.

Erik, Jolanda, Nick, Gina en Thijs