Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

Wellington

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

17 November 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Dinsdag ben in vanuit Napier verder zuidwaarts afgereist naar Wellington, de hoofdstad van Nieuw-Zeeland. Dit was met ca. 330km de verste afstand die ik moet afleggen tijdens mijn reis. Het was trouwens wel een hele mooie route met een hoop wijngaarden en nog veel meer schapen.

's Middags ben ik eerst op aanraden van de eigenaresse van het B&B een wandeling gaan maken naar de top van Mount Victoria. Het B&B is letterlijk het allerlaatste huis voordat de berg begint. Het gaf wel een schitterend uitzicht over Wellington. De route naar boven ging door een bos wat weer het decor is geweest van een aantal opnamen van de Lord of the Rings. En als je daar zo loopt in een stil bos heb je toch af en toe het gevoel dat er ergens een hobbit op gaat duiken. Maar helaas.

Vandaag ben ik 's morgens eerst met de beroemde Cable Car van Wellington een heuvel opgegaan om zo in de botanische tuinen van Wellington terecht te komen. Een kort maar wel leuk ritje in een oude rode kabeltram. Vervolgens al wandelend door de botanische tuinen weer terecht gekomen op straatniveau.

De middag heb ik doorgebracht in Te Papa, het museum van Wellington met een oppervlakte van zo'n 30.000 m3. Het mooie is dat de toegang gratis is op een aantal exposities na (uiteraard de meest leuke). Een mooie manier om meer te weten te komen over Maori's, aardbevingen ( je kunt er hier zelfs eentje meemaken), de eerste europeanen die hier kwamen, kunst uit de oudheid en moderne kunst.

Morgen is de dag aangebroken om het Noordereiland te gaan verlaten en met de Interislander over te varen naar het Zuidereiland. Hiermee is mijn reis ook zo'n beetje halverwege. Het wordt overigens wel vroeg op morgen want ik wordt verwacht om 07:30 uur al in te checken. Maar eerst uiteraard ook nog de huurauto inleveren. Dus de volgende keer dat jullie van mij lezen komt dit vanaf het Zuidereiland, wat trouwens zelfs volgens de Nieuw-Zeelanders op het Noordereiland nog veel mooier (en nog rustiger) moet zijn. Ik ben zeer benieuwd.

• 19 November 2010 - 08:57

Edward, Heidi, Marit:

Hi Martijn,

Wat geweldig om te lezen wat je allemaal meemaakt. Zo zijn wij ook een beetje op reis. Zo te lezen heb je het goed naar je zin. Nog een goede reis verder en we volgen je via de verslagen.

Groetjes van je buren
    Edward, Heidi en Marit