Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

Ubud

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

08 September 2015 | Indonesië, Ubud

Gisterenavond ben ik na een korte vlucht vanuit Surabaya op Bali aangekomen.

Vanaf het vliegveld was het nog een goed uurtje rijden naar Ubud in het centrum van Bali. Al met al een behoorlijk lang dagje te bedenken dat ik 's ochtens al om 03:00 uur op pad ben gegaan.

Maar ik ben weer in een schitterend hotel terechtgekomen, Wapa di Ume (voor degene die niet kunnen wachten op foto's check de website). Prachtig gelegen tussen de rijstvelden is het een grote tropische tuin met hele mooie kamers (ik heb zelf een in de bodem verzonken ligbad met uitzicht op de tuin).

Vanochtend begon de dag met een fietstocht door Ubud en omgeving. Dit gaf mij de kans om de eerste echte Sawa' te zien. Wauw, bijna niet te geloven dat dit ooit door mensenhanden is aangelegd, pure kunstwerken. De route ging door dorpjes en rijstvelden en was zeer de moeite waard. De tocht was gelukkig weer ten einde voordat het echt warm begon te worden.

Na het fietsen ben ik naar een plek gegaan waar houtsnijwerken worden gemaakt. Mooie sculpturen waar soms jaren werk in zit. Het pronkstuk was een levensgroot beeld uit 1 boom gesneden waar 2 jaar aan gewerkt was. Het moet dan ook wel 70.000 US Dollar kosten. Ik heb hem nog maar even laten staan.

Ik ben ook nog naar een centrum voor Balinese schilderkunst geweest. Ook hier zaten hele mooie stukken tussen met zelfs ook Nederlandse invloeden.

In de middag had ik vrij af. Lekker even van de zon genieten aan het zwembad. Ook dat ik hier geen straf.

Morgen staat alweer de laatste dag met activiteiten gepland met onder andere een bezoek aan (volgens UNESCO) de mooiste Sawa's van Bali. Hier heb ik ook een lunch temidden van de rijstterrassen. Verder zal ik nog een aantal tempels bezoeken.

  • 19 September 2015 - 18:31

    Joyce:

    Bedankt voor je tip over het hotel!! Ik lees toevallig je reisverslag. Ik zocht nog een goed hotel en wat een leuke reisverslagen trouwens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Rondreis Indonesië - Sumatra, Java & Bali

Rondreis naar Sumatra, Java & Bali

Recente Reisverslagen:

10 September 2015

Centraal Bali

08 September 2015

Ubud

07 September 2015

Bromo vulkaan

05 September 2015

Yogyakarta en Prambanan

04 September 2015

Borobudur
Martijn

Actief sinds 03 Okt. 2010
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 29814

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 15 September 2016

Rondreis China

22 Augustus 2015 - 13 September 2015

Rondreis Indonesië - Sumatra, Java & Bali

24 Augustus 2014 - 13 September 2014

Rondreis Brazilië

25 Augustus 2013 - 18 September 2013

Rondreis Canada

01 November 2012 - 02 December 2012

Rondreis Australië

31 Oktober 2010 - 06 December 2010

Rondreis Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: