HONG KONG - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu HONG KONG - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

HONG KONG

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

03 November 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Gisteren ben ik aangekomen in Hong Kong na een lange maar aangename vlucht. De rest van de dag heb ik rustig aan gedaan bij het zwembad. Het Holiday Inn is een en al luxe. Ik heb nog nergens zelf de deur open hoeven doen en als je maar een richting in kijkt springt er al iemand in het gelid.

De HongKongers (of hoe je ze ook noemt) en Chinezen zijn reuze vliendelijk, maar hun eetgewoontes zijn (wellicht naar mijn westerse maatstaven) wel aan verbetering toe. De hele dag, en zelf in de restaurants, hoor je mensen hun eten naar binnen slurpen en boeren laten. Maar ach, je wilt anderen culturen ontdekken of niet.

Vandaag (zaterdag) heb ik een rondtoer door Hong Kong gedaan met een goed engels sprekende gids en een privechauffeur. Op het programma stond als eerst een bezoek aan The Peak, een fantaschtisch uitkijkpunt boven op een berg. Je kunt hier vandaan over heel Hong Kong kijken, al hangt er heel wat mist/smog boven de stad. De weg omhoog ging met een kabeltram waarbij ik gedurende zo'n 10 minuten omhoog steeg met een percentage van 45%.

De tweede stop was bij een strandje waar allerlei beelden stonden. Alle beelden hebben in Hong Kong een bepaalde betekenis (veel geluk, veel rijdom etc.) De gids kon hier veel over vertellen.

De derde en laatste stop was in Aberdeen waar eerst een bezoek aan een juwelenfabriek op het programma stond, en daarna was er de oude vissershaven inclusief een rondvaart per sampan. Hier was nog goed te zien hoe Hong Kong er vroeger moet hebben uitgezien.

Morgen vervolg ik mijn reis naar Australie en vlieg ik naar Melbourne.

Wellicht tot later.

  • 03 November 2012 - 14:01

    Mariëlle:

    Klinkt goed Martijn! Het is hier waterkoud en heeft de hele ochtend geregend. Jij hebt het duidelijk beter voor elkaar :-)

    Goede reis naar Australië!

    Groeten van ons allemaal

  • 03 November 2012 - 14:06

    Meike:

    Hallo ome Martijn,
    Wat leuk dat het goed gaat.
    Ik moest erg lachen om die eetgewoontes!
    Bij ons in Nederland is het weertje niet zo lekker,
    Ik heb gehockeyd en vijf minuten heb ik mijn handen niet gevoeld van de kou.
    Trouwens, het goede nieuws is dat ik 2-0 heb gewonnen.

    Veel plezier daar...
    Xxxxmeike

  • 03 November 2012 - 16:03

    Sylvia Delfgou:

    Hallo Martijn,

    Volgens mij heb je een dag gehad in hong kong.
    nog veel plezier en een goede vlucht naar australie

    Groetjes Sylvia

  • 03 November 2012 - 16:15

    Monique:

    Hoi Martijn!
    Klinkt goed en veel belovend voor de komende tijd!
    Goede reis verder en geniet er van!
    Monique

  • 04 November 2012 - 13:39

    Ben En Mia:

    Hallo Martijn,

    wat leuk om te lezen wat je allemaal doet en meemaakt.
    we blijven je volgen en geniet van zo'n mooie reis.

    Ben en Mia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Actief sinds 03 Okt. 2010
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 29891

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 15 September 2016

Rondreis China

22 Augustus 2015 - 13 September 2015

Rondreis Indonesië - Sumatra, Java & Bali

24 Augustus 2014 - 13 September 2014

Rondreis Brazilië

25 Augustus 2013 - 18 September 2013

Rondreis Canada

01 November 2012 - 02 December 2012

Rondreis Australië

31 Oktober 2010 - 06 December 2010

Rondreis Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: