PALM COVE - KURANDA & GREAT BARRIER REEF - Reisverslag uit Palm Cove, Australië van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu PALM COVE - KURANDA & GREAT BARRIER REEF - Reisverslag uit Palm Cove, Australië van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

PALM COVE - KURANDA & GREAT BARRIER REEF

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

27 November 2012 | Australië, Palm Cove

Na 2 min of meer reisdagen ben ik in Palm Cove aanbeland, een plaatsje net boven Cairns. Met al zijn palmbomen, temperatuur etc. lijkt het een beetje op Curacao.

Ondanks dat ik zondag een dagje vrij op het programma had staan heb ik toch ter plaatse nog een excursie geboekt, naar Kuranda. De plaats zelf stelt niet zo gek veel voor (behalve wat dierenshows, giftshops e.d.) maar de reis ernaar toe destemeer. Heen ging via een trein 22,5 km door het regenwoud met prachtig uitzicht en een aantal stops voor wat fotomomenten. Terug was nog spectaculairder. Dit ging via 's werelds langste kabelbaan (7,5 km volgens de brochure) boven het regenwoud( zie foto). Een erg leuke ervaring.

Gisteren ben ik met een catamaran het Great Barrier Reef op geweest om te gaan snorkelen. Aangekomen bij het rif was er voldoende tijd op te snorkelen. Aan gekleurde vissen en mooi koraal geen gebrek en zelf een zeeschildpad was van de partij. Aan boord heb ik een onderwatercamera gehuurd waarvan de foto's en filmpjes later op een DVD zijn gebrand (nu maar hopen dat ze geluikt zijn). Het was een prima georganiseerd dagje met prima weer.

Vandaag heb ik dan echt mijn eerste vrije dag. Morgen ga ik weer verder met een tripje naar het regenwoud, gevolgd door een 2-daagse trip naar Cooktown. Daarna is alles al weer ten einde (nog maar niet aan denken)

Tot later.

• 27 November 2012 - 07:45

Jolanda:

Hoi Martijn, ben zeer benieuwd naar de opnames van het snorkelen. Als wij dit lezen zit jou vrije dag er al weer op. Tot zondag en een goede reis terug.
    Groetjes van Erik, Jolanda en Thijs

Sjaak:

Nou Martijn, dat klinkt weer allemaal zeer spectaculair. Geniet er nog maar even van, het eind is in zicht. Tot gauw.

• 29 November 2012 - 10:10

Ria & Geert:

Hoi Martijn,

Het is hier nogal fris moeten maar niet aan snorkelen denken.
    Dank voor het delen van je ervaringen, alvast goede terugreis gewenst.

Ria & Geert