Bromo vulkaan - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu Bromo vulkaan - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van Martijn Alderen - WaarBenJij.nu

Bromo vulkaan

Door: Martijn van Alderen

Blijf op de hoogte en volg Martijn

07 September 2015 | Indonesië, Bromo

Vanochtend ging om 02:15 uur de wekker om naar de Bromo vulkaan te gaan. Er wordt zo vroeg vertrokken omdat het anders te druk wordt op de weg naar het uitzichtpunt. De tour ging met een 4-wheel drive en dat was maar goed ook want een hoop kuilen en zandwegen en stijle wegen.

Het is hier overigens gewoon koud. Gisteren was het al fris, maar vannacht was het gewoon slechts een paar graden boven nul. Eerst een poosje moeten wachten voor het echte spectakel kon beginnen.

Maar mooi en spectaculair was het zeker. Goed ,je bent niet de enige die vroeg is opgestaan en een goed plaatsje vinden om foto's te maken is niet altijd even makkelijk, maar het is zeer de moeite waard.

De vulkanen worden aan de voet omhuld door wolken wat het een prachtig gezicht geeft. In ieder geval weer de nodige foto's kunnen maken.

Toen wij hier klaar waren was het inmiddels helemaal licht en zijn wij daadwerkelijk naar de Bromo vulkaan gereden. Het was vanaf de auto's nog een aardig stukje bergop lopen (je kunt ook een paard huren) voordat je de daadwerkelijke trap omhoog bereikt. Een goede ochtendgymnastiek zullen we maar zeggen. En daarbij warmt het maar langzaam op dus in beweging zijn is geen straf.

Ook van bovenaf de Bromo vulkaan heb je een goed overzicht van de omgeving en een kijkje binnenin de vulkaan is ook geweldig. Er komt nog flink wat stoom uit de vulkaan.

Nu ben ik al weer terug in het hotel en ondanks dat het pas 08:00 uur is heb ik het idee dat er al weer een dag opzit. Maar dat is zeker nog niet zo. Over een poosje vertrek ik hier weer richting Surabaya alwaar ik het vliegtuig naar Bali zal nemen.

Het is dus alweer tijd om afscheid van Java te nemen.